Ankers die je houvast bieden

 

Communicatie

Alles communiceert: je producten, je diensten, je website. Ook jij als persoon: je gezichtsuitdrukking, je bewegingen, je woorden, je kleding, te veel om allemaal op te noemen. Het gaat dus veel verder dan alleen om woorden, teksten of inhoudelijke gesprekken. Zo zijn er in communicatie vier gebieden te onderscheiden. Elke boodschap (zakelijk of privé) heeft een inhoudelijke component, een expressieve, een relationele en een appellerende component.
De inhoudelijke: het gaat ergens over. De expressieve: je wilt op een bepaalde manier overkomen. De relationele: bijvoorbeeld de keuze van je woorden die aangeven in welke relatie je staat ten opzichte van je gesprekspartner. De appellerende: bewuste en onbewuste vragen waarop je een antwoord wilt.
Hieronder zullen binnenkort meer documenten worden opgenomen, die je helpen om jouw communicatie, maar ook van jouw product, dienst of organisatie helder voor het voetlicht te krijgen.

Mocht je vragen hebben, schroom dan niet contact met me op te nemen.